РГИА. Ф. 796. Оп. 58. Д. 83

На литии сти­хи­ры, глас 4.

Вос­по­им, вер­нии, еже о нас Божия бла­го­во­ле­ния вели­чие, яко про­слав­ля­яй раз­лич­ны­ми

(л. 9)

чуде­са­ми вся прочыя цар­ствия Сво­е­го пре­де­лы Гос­подь при­з­ре и на сми­ре­ние нас, рабов Сво­их, даро­вав гра­ду наше­му зна­ме­ние Сво­е­го все­б­ла­га­го о нас про­мыс­ла, чуде­са­ми зде про­слав­лен­ный Мате­ре Сво­ея образ; к нему­же верою при­те­ка­ю­ще, при­ем­лем вся бла­гая и спа­си­тел­ная нам, да тако непре­стан­но Бого­ма­терь вос­пе­ва­ем и рож­ден­на­го из Нея Иису­са Чело­ве­ко­люб­ца и Спа­са душ наших.

Глас 8.

Пре­слав­но чудо свя­щен­ныя кни­ги повест­ву­ет нам, яко пасый ино­гда овцы тестя сво­е­го Иофо­ра вели­кий Изра­и­лев вождь виде в пустыне вели­кое виде­ние, купи­ну горя­щу и нез­га­ра­е­му, из неяже Бог пред лицем его чудо­дей­ство­ва­ше; но сие еже древ­ле бысть в Хори­ве, соде­я­ся в пре­де­лех наших подобне; егда костром­ский вождь вели­кий князь Васи­лий, изшед на лов свой, в чащи дуб­ра­вы вне­за­пу обре­те истин­ней­ший образ про­об­ра­зо­ван­ныя купи­ною Бого­ма­те­ри и Пре­веч­на­го Мла­ден­ца Ея, чудо­дей­ству­ю­ща­го во спа­се­ние наше; тем и мы возо­пи­им к Нему Мои­сей­скую песнь: Помощ­ник и Покро­ви­тель бысть нам во спа­се­ние, сей наш Бог и про­сла­вим Его, Бог отец наших, и воз­не­сем Его, слав­но бо про­сла­ви­ся.

Глас 6.

Пусты­ня, яже бяше неслав­на и нена­се­лен­на

(л. 9 об.)

ино­гда, за явле­ние Божие, мно­го­частне и мно­го­об­разне в ней быв­шее, сотво­ри­ся напо­сле­док духов­ныя пре­муд­ро­сти учи­ли­щем изшед­ше­му из Егип­та Изра­и­лю; сице и мрач­ное оное место, в нем­же Бого­свет­лое пре­чест­на­го сего явле­ние обра­за про­сия бла­го­да­тию изоб­ра­жен­на­го на нем Богом­ла­ден­ца Иису­са и пред­ста­тел­ством Пре­чи­стыя Мате­ре Его, устро­ися место душев­на­го све­та, имже духов­нии вожди нова­го Изра­и­ля настав­ля­ют­ся ко бла­го­успеш­но­му вели­ка­го сего слу­же­ния про­хож­де­нию. Сего ради мы, бра­тие, толи­кую бла­го­дать пре­слав­ным явле­ни­ем чудес­ныя оныя ико­ны при­ем­ше, бла­го­да­рим Про­све­ти­те­ля душ наших и, бла­го­да­ря­ще, воз­зо­вем к Нему: Све­те Истин­ный, про­све­ща­яй вся­ка­го чело­ве­ка, в мир гря­ду­ща­го, не пре­стай прис­но испол­няя све­том Тво­е­го Бого­ра­зу­мия всех во пусты­ни сей муд­ро­стию, яже свы­ше про­све­ща­е­мых, да по вне­гда изы­ти им из нея, будут по сло­ве­си Тво­е­му свет миру, тму нече­стия и рас­ко­лов потреб­ля­ю­щии, и да ходят яко чада све­та во сла­ву имене Тво­е­го и во спа­се­ние Тво­е­го досто­я­ния.

[На полях зачерк­ну­тое при­ме­ча­ние:] Сим при­кла­дом наме­ка­ет­ся, что где древ­ле явле­ние было ико­ны, там напо­сле­док устро­ися учи­лищ­ное собра­ние, семи­на­ри­ум назы­ва­е­мое.

Глас 7.

Обхож­де­ни­ем убо вет­хо­за­вет­на­го ков­че­га пада­ху ино­гда сте­ны про­кля­та­го Иери­хо­на за неве­рие жив­ших в нем; при­не­се­ни­ем же

(л. 10)

во град наш чудес­на­го Бого­ма­те­ри обра­за утвер­жда­ем­ся, вер­нии, во бла­гих, яже хода­тай­ству­ет нам Пред­ста­тел­ни­ца наша. Сего ради вси в радо­сти духа возо­пи­им к Ней: испол­ни­хом­ся мило­сти Тво­ея, Пре­б­ла­гая Мати наша. Но сотво­ри, да Тво­и­ми молит­ва­ми, яко­же Мои­сей сына Нави­на, прис­но укреп­ля­е­ши пре­стол сла­вя­щыя Тя ИМПЕРАТРИЦЫ нашея и пода­е­ши досто­я­нию Тво­е­му побе­ды на вра­ги, рато­бор­ству­ю­щия Цер­ковь Сына Тво­е­го и Спа­са душ наших.

Глас 4.

Мал и пре­зрен во гра­дех Иуди­ных Виф­ле­ем сотво­ри­ся сугу­бо велик и сла­вен про­из­хож­де­ни­ем из него Изра­и­ле­ва царя Дави­да и плот­ским Рож­де­ством Спа­си­те­ля миру Иису­са Хри­ста; подобне и град Костро­ма, мен­ший пре­сло­ву­тых рос­сий­ских гра­дов, зна­ме­нит во оных яви­ся, ово яко даро­ва от себе всей Рос­сии вели­ка­го царя Миха­и­ла Фео­до­ро­ви­ча, ово­же яко прия в себе свы­ше чудо­точ­ную ико­ну Спа­са Хри­ста Рожд­шия. Тем­же мы во един день обо­их сих в радо­сти духа вос­по­ми­на­ние тво­ря­ще, при­па­дем и воз­зо­вем ко Хри­сту: Гос­по­ди, вла­де­яй живо­том и цар­ством чело­ве­че­ским, ради молитв родив­шия Тя Бого­от­ро­ко­ви­цы сохра­ни, бла­го­сло­ви и воз­вы­си бла­го­чест­но цар­ству­ю­щую над нами ИМПЕРАТРИЦУ, юже от пор­фи­ро­нос­на­го Миха­и­ло­ва

(л. 10 об.)  

пле­мене избрал еси на пре­стол Рос­сий­ския дер­жа­вы, да под ЕЯ бла­го­сен­ным покро­ви­тел­ством пре­бы­ва­ю­ще во вся­ком бла­го­че­стии и чисто­те, еди­но­душ­но про­слав­ля­ем щед­ро­ты Твоя, ихже види­мое зна­ме­ние даро­вал еси гра­ду Костро­ме в чудес­ном обра­зе Рожд­шия Тя.

Сла­ва и ныне: глас 8.

Отку­ду мне сие, да при­и­де Мати Гос­по­да мое­го ко мне, взы­ва­ше Ти Пред­те­че­ва мати, егда при­шла еси в дом Заха­ри­ин, Бого­ма­ти Пре­свя­тая; сице покро­ви­тел­ству­е­мый Тобою град Костро­ма, при­ем­ля во пре­де­лы своя все­чест­ный образ Твой и с ним богат­ство Небес­ных даро­ва­ний, аки Самую Тебе и с Пре­веч­ным Сыном Тво­им при­ем­лет; тем­же от неопи­сан­ныя радо­сти недо­уме­ва­ет, кое сло­во при­не­сет Ти, или кии­ми бла­го­хва­ле­нии в насто­я­щий празд­ник явле­ния ико­ны Тво­ея воз­ве­ли­чит Тя; точию, еже Дух Свя­тый пода­де ино­гда Ели­са­ве­ти, сие вси взы­ва­ем о Тебе: отку­ду нам сие, яко цел­бо­нос­ным обра­зом Сво­им при­и­де Мати Гос­по­да наше­го, ради Ея пода­ю­ща­го нам мир и велию милость.

На сти­ховне сти­хи­ры само­глас­ны, глас 4.

При­не­сен­ней быв­шей иконе Тво­ей, Бого­не­ве­сто Вла­ды­чи­це, во избран­ный Тобою град наш, испол­ни­ся пре­мно­гия радо­сти вели­кий князь

(л. 11) 

и с ним вси вер­ных собо­ри, иму­ще с собою види­мое зна­ме­ние Тво­е­го о себе бла­го­во­ле­ния; на неже и мы, сыно­ве их, прис­но взи­ра­ю­ще и оным о Тво­ем о нас про­мыс­ле уве­ря­ю­ще­ся, в весе­лии духа при­но­сим Ти днесь и Рожд­ше­му­ся из Тебе песнь бла­го­да­ре­ния.

Стих: Слы­ши, Дщи, и виждь, и при­к­ло­ни ухо Твое.

Во обла­цех дугу поло­жи­вый во зна­ме­ние веч­на­го зем­ли с Небе­са­ми мира, дал еси зна­ме­ние гра­ду наше­му Тво­е­го все­б­ла­га­го о нем про­мыс­ла, Вла­ды­ко, утвер­див во свя­ти­ли­щи его все­чест­ную Мате­ре Тво­ея ико­ну, на нюже взи­ра­ю­ще, вос­по­ми­на­ем велия и пре­слав­ная, яже древ­ле сотво­рил еси со отцы наши­ми, и вос­по­ми­на­ю­ще утвер­жда­ем­ся во упо­ва­нии, яко Ты Иже с Ноем веч­ный завет поста­ви­вый, не оста­ви­ши древ­ния оныя мило­сти, являя к нам, верою Тя сла­вя­щым и к хода­тай­ству Мате­ре Тво­ея с любо­вию при­бе­га­ю­щим.

Стих: Лицу Тво­е­му помо­лят­ся бога­тии люд­стии.

Вол­сви, при­шед­шии от восток, узрев­ше звез­ду, еюже ко Хри­сту, в Виф­ле­е­ме рожд­ше­му­ся, руко­во­ди­ми бяху, воз­ра­до­ва­х­у­ся радо­стию вели­ею зело; сице и мы, вер­нии, взи­ра­ю­ще на чудес­ную сию ико­ну и видя­ще изоб­ра­жен­на­го на ней пло­тию Бога с рожд­шею Его Пре­бла­го­сло­вен­ною Мате­рию, раду­ем­ся

(л. 11 об.)

и весе­лим­ся, бла­го­да­ря­ще Чело­ве­ко­люб­ца Иису­са, чрез ико­ну сию руко­во­дя­ща­го нас к позна­нию воче­ло­ве­че­ния Его от Пре­не­по­роч­ныя Девы.

Сла­ва и ныне: глас 8.

Во днех пло­ти Тво­ея, Иису­се Боже наш, пре­де­лы еди­на­го дому Изра­и­ле­ва про­шел еси, бла­го­де­тел­ствуя и всяк недуг и вся­ку язю в людех его исце­ляя; но по днех воста­ния Тво­е­го, седя со Отцем на Пре­сто­ле вели­че­ствия, вся кон­цы все­лен­ныя сла­вою чудес и мно­же­ством щед­рот Тво­их испол­нил еси; ихже да не лишен будет и сми­рен­ный град наш со пре­де­лы сво­и­ми; бла­го­во­лил еси Спа­се наш, сла­вою бла­го­тво­ри­тел­ных дел Тво­их обо­га­ти­ти его. Се бо даро­вав ему пре­чест­ную Мате­ре Тво­ея ико­ну, всем при­те­ка­ю­щым к ней с любо­вию чудес­но бла­го­де­е­ши, яко Тво­им мано­ве­ни­ем в неду­зех сущым и от дух нечи­стых одер­жи­мым исце­ля­ти­ся, и всем, к Тебе верою при­хо­дя­щым, ощу­ща­ти Боже­ствен­ную Твою силу; сего ради и мы, толи­ких даро­ва­ний насла­жда­ю­ще­ся, в радо­сти духа взы­ва­ем Ти: сла­ва Тво­е­му все­бла­го­му о нас про­мыс­лу, Едине Чело­ве­ко­люб­че и Спа­се душ наших.

На бла­го­сло­ве­нии хле­бов тро­парь Бого­ро­ди­це, глас 4: При­ше­стви­ем чест­ныя Тво­ея ико­ны: три­жды. Писан на малей вечер­ни.

(л. 12)

На утре­ни

На Бог Гос­подь тро­парь Бого­ро­ди­це, три­жды.

По 1‑м сти­хо­сло­вии седа­лен, глас 4.

Стек­ше­ся на пения чудес, яже хода­тай­ством Мате­ре Сво­ея яви нам Гос­подь сил во сла­ву Свою, под­ра­жа­им, вер­нии, Бого­при­ят­ней доб­ро­де­те­ли Ея, еюже дви­жи­ма сла­га­ше ино­гда в серд­це Сво­ем вся оныя гла­го­лы, яже от Бога чрез анге­лов и чело­ве­ков слы­ша­ше о вели­чии и сла­ве рож­ден­на­го из Нея Иису­са Чело­ве­ко­люб­ца и Спа­са душ наших.

Сла­ва и ныне:

Яко­же све­то­нос­ное Тя и слад­чай­шее солн­це, обра­зом Тво­им Боже­ствен­ным, Вла­ды­чи­це, при­хо­дя­щую, град наш Костро­ма со стра­хом сре­та­ет, освя­ща­ю­щую наша душы и теле­са; тем молим Тя, Все­пре­чи­стая: молит­ва­ми Тво­и­ми изба­ви ны от вся­кия напа­сти и скор­би.

По 2‑м сти­хо­сло­вии седа­лен, глас 3.

Бла­жен­но чре­во бысть Прис­но­де­вы, яко носив­шее Хри­ста Гос­под­ня; бла­жен­ней­ше же бысть серд­це Ея, яко при­ем­шее и сохран­шее сло­ве­са Его. Сего ради и мы, бра­тие име­ти жела­ю­ще с Нею часть, яже во веки не оти­мет­ся от Нея, под­ра­жа­им оно­му любо­муд­рию Ея, да во свое вре­мя услы­шим от пра­вед­на­го Мздо­воз­да­я­те­ля слад­кий оный глас: бла­же­ни есте и вы, слы­шав­шии сло­во Мое и сохран­шии е.

Сла­ва и ныне:

Яко иму­щая неиз­ре­чен­ное дерз­но­ве­ние ко из Тебе

(л. 12 об.)

рожд­ше­му­ся Хри­сту Богу наше­му, Пре­чи­стая Гос­по­же Бого­ро­ди­це, Боже­ствен­ное Твое сие тор­же­ство радост­но совер­ша­ю­щыя и свя­щен­ное ико­ны Тво­ея при­ше­ствие верою чистою сла­во­сло­вя­щыя поми­най мило­стив­но Все­ми­ло­сти­вая, поми­ло­ва­ти­ся всем, пою­щым Боже­ствен­ная вели­чия Твоя и испо­ве­да­ю­щым Тя, сущую Бого­ро­ди­тел­ни­цу.

Поли­е­лей, при­пев: Достой­но есть:

Пса­лом: Боже суд Твой царе­ви даждь:

По поли­е­леи седа­лен, глас 6.

Да хода­тай­ство еже о нас Бого­от­ро­ко­ви­цы дей­ствен­но будет ко Спа­су наше­му, вон­мем и мы гла­су Ея, имже ино­гда зван­ным на брак в Кане Гали­лей­стей пове­ле­ва­ше­ся тво­ри­ти вся, яже речет Он, сотво­ри­ти; сице бо и нам усерд­но совер­ша­ю­щым вся, от Хри­ста пове­лен­ная, молит­вы Мате­ре Его исхо­да­тай­ству­ют бла­гая, испол­ня­ю­щая лише­ние и нище­ту душ и телес наших.

Сла­ва и ныне:

Боже­ствен­ный при­спе празд­ник чудес­на­го при­ше­ствия во град Костро­му пре­чест­ныя ико­ны Все­не­по­роч­ныя и еди­ныя Бого­ма­те­ре; радуй­те­ся убо вси, хри­сто­име­ни­тии людие, видя­ще сокро­ви­ще сие некра­до­мое; весе­ли­ся же и ты, Небес­ный жите­лю вели­ко­му­че­ни­че Фео­до­ре, спо­до­би­вый­ся рука­ма сей образ Царя сла­вы и Небес­ныя Цари­цы любезне носи­ти; ему же мы с тобою при­па­да­ю­ще про­слав­ляем вели­чие Бога наше­го и Того рожд­шия Прис­но­де­вы.

(л. 13)

Сте­пен­на 4‑го гла­са, анти­фон 1.

Про­ки­мен, глас 4: Помя­ну имя Твое во вся­ком роде и роде. Стих: Слы­ши, Дщи, и виждь, и при­к­ло­ни ухо Твое. Вся­кое дыха­ние: Еван­ге­лие от Луки, зача­ло 4. Пса­лом 50.

По 50‑м псал­ме сти­хи­ра, глас 8:

Отку­ду мне сие, да при­и­де Мати: писан на литии слав­ник.

Каноны Пре­свя­тей Бого­ро­ди­це два.

Пер­вый, глас 4. Песнь 1. Ирмос:

Отвер­зу уста моя:

Отвер­зый ум разу­ме­ти Писа­ния уче­ни­ком Тво­им, Гос­по­ди, да тако про­по­ве­дят миро­ви сла­ву Боже­ства Тво­е­го; отвер­зи ныне и наша серд­ца к слы­ша­нию и разу­ме­нию вели­чия Тво­е­го и Мате­ре Тво­ея, да с Нею бого­леп­но про­сла­вим Тя.

Отвер­сти тол­ку­щым две­ри мило­сер­дия Тво­е­го обе­то­ва­вый, Вла­ды­ко наш, отвер­зи нам утро­бы чело­ве­ко­лю­бия Тво­е­го, имея на сие моля­щую Тя Хода­та­и­цу еже к нам Тво­е­го бла­го­во­ле­ния.

Отвер­сто ино­гда бысть молит­вою Или­и­ною небо, ради без­за­кон­но­вав­ша­го Изра­и­ля заклю­чен­ное; отверст да будет и нам, греш­ным, вход в Небес­ная пред­ста­тел­ством Тво­им, Бого­ро­ди­тел­ни­це, да прис­но с Тобою отверз­ша­го роду чело­ве­чу Небе­са Сына Тво­е­го сла­вим.

Отверз­шая рож­де­ством Тво­им вра­та веч­ная,

(л. 13 об.)

Бого­ро­ди­тел­ни­це Пре­чи­стая, отвер­зи пред­ста­тел­ством Тво­им заклю­чен­ныя сер­дец наших две­ри, да сто­яй при оных Сын Твой и Бог наш вни­дет и све­че­ря­ет с нами, яко­же Сам рече.

Ин канон, вто­ра­го твор­ца, глас 8. Песнь 1. Ирмос:

Колес­ни­це­го­ни­те­ля фара­о­ня погру­зи:

[При­пис­ка на полях:] Сей канон оста­вить

При­и­ди­те, сошед­ше­е­ся, пра­во­вер­нии, почтим пес­н­ми Пре­не­по­роч­ную и Пре­чи­стую Бого­ро­ди­цу, из Неяже за мило­сер­дие неиз­ре­чен­ное Сло­во Божие Пло­то­но­сец яви­ся, спа­се мир, его­же созда, и бого­леп­но вси учре­жда­ю­ще­ся Тоя сла­вою празд­ну­ем тор­же­ство Ея.

Яко­же цве­ты раз­лич­ныя собрав­ше от разум­ных цвет­ни­ков Духа сло­вес, бла­го­дар­ствен­ная пения радост­но Бого­леп­но­му вели­чию Тво­е­му при­но­сим, Пре­чи­стая, про­слав­ля­ю­ще Тя, еди­ну пре­вы­ш­шую Небес, паче ума быв­шую и про­све­ща­ю­щую душы наша.

Сла­ва: Едине веч­ный и без­смерт­ный Царю, прис­но живый Сыне и Сло­ве неви­ди­ма­го Отца, Иже вся­че­ская сло­вом при­ве­дый, даждь ми сло­во во отвер­зе­ние уст моих, да воз­мо­гу про­сла­ви­ти Пре­не­по­роч­ную Матерь Твою.

И ныне: Отвер­зи нам две­ри мило­сер­дия Тво­е­го, Все­ца­ри­це Бого­ро­ди­це, и поми­луй ны, вер­но Боже­ствен­ныя ико­ны Тво­ея празд­ну­ю­щыя явле­ние и вопи­ю­щыя Ти:

(л. 14)

Радуй­ся, анге­лов радо­ва­ние и спа­се­ние чело­ве­ков; радуй­ся сла­во и похва­ло про­слав­ля­ю­щих Бого­п­ро­слав­лен­ное имя Твое.

Песнь 3. Ирмос:

Твоя пес­но­слов­цы, Бого­ро­ди­це:

Тво­е­го плот­ска­го еже на зем­ли смот­ре­ния да неза­бвен­но устро­и­ши вос­по­ми­на­ние, дал еси нам, Вла­ды­ко, ико­ну Твою и Рожд­шия Тя; тем­же, взи­ра­ю­ще на оную, молим Тя: руко­во­ди нас чест­ным сим обра­зом к позна­нию и люб­ле­нию Тебе, вопло­щен­на­го Бога и Спа­са душ наших.

Тво­ея Пре­не­по­роч­ныя Мате­ре все­чест­ный образ любо­вию об’ем­лю­ще, из глу­би­ны души взы­ва­ем к Тебе, живу­ще­му на Небе­сех: начер­тай на серд­цах наших крас­ный образ доб­ро­де­те­лей Ея, да с Нею еди­но­муд­рен­но вели­ча­ем Тя, Гос­по­да и Спа­са наше­го.

Твой все­чест­ный образ, Вла­ды­чи­це любез­но на зем­ли при­ем­лю­ще, зовем к Тебе, сущей во сла­ве Небес­ной, да прис­но хода­тай­ству­е­ши нам бла­го­дать мыс­ли­ти и тво­ри­ти достой­ная Тво­е­го вели­чия, еже сотво­ри Тебе Сил­ный.

Тво­их бла­го­де­я­ний вос­по­ми­на­ние, тво­ри­мое днесь, дви­жет серд­ца наша со уст­на­ми к бла­го­хва­ле­нию Тво­е­му, Вла­ды­чи­це; но сотво­ри, да и крас­ный лик Тво­их доб­ро­де­те­лей при­вле­чет серд­ца наша к люб­ле­нию и под­ра­жа­нию оных.

Ин. Ирмос:

(л. 14 об.)

Утвер­ждей в нача­ле:

Боже­ствен­ны­ми пес­н­ми почтим, вер­нии, Пре­свя­тую и Пре­не­по­роч­ную Бого­ма­терь, селе­ние Божие Небес про­стран­ней­шее, бла­гих сокро­ви­ще пре­слав­ное, Царев пре­стол пре­вы­со­кий, анге­лов мно­го­чест­ную радость и чело­ве­ков покров и спа­се­ние, дверь Небес­ную, Еюже заклю­чи­ся дверь к смер­ти веду­щая и живот даде­ся есте­ству наше­му.

Яко иму­щая неиз­ре­чен­ное дерз­но­ве­ние ко из Тебе рожд­ше­му­ся Хри­сту Богу наше­му, Пре­чи­стая Гос­по­же Бого­ро­ди­це, Боже­ствен­ное сие тор­же­ство духовне совер­ша­ю­щыя и свя­щен­ное ико­ны Тво­ея при­ше­ствие верою и любо­вию сла­во­сло­вя­щыя поми­най, Вла­ды­чи­це Все­ми­ло­сти­вая, поми­ло­ва­ти­ся всем пою­щым вели­чия Твоя и испо­ве­да­ю­щым Тя сущую Бого­ро­ди­тел­ни­цу.

Сла­ва: Яко пре­чи­стый и пре­воз­не­сен­ный Тя пре­стол, сущую Матерь Бога Выш­ня­го про­слав­ля­ем, земно­род­нии, еди­ну по рож­де­стве Деву сохран­шу­ю­ся, Еяже ради раз­ру­ши­ся адо­во цар­ство и мы от зем­ли воз­не­со­хом­ся, и, покла­ня­ю­ще­ся чест­но­му обра­зу Тво­е­му, молим Тя: спа­си досто­я­ние Твое, Вла­ды­чи­це.

И ныне: Радуй­ся, Пре­слав­ная и Пре­бо­же­ствен­ная Дщи Бога Отца, радуй­ся, Пре­воз­люб­лен­ная и Все­слад­чай­шая Мати Сына Божия, радуй­ся, Пре­во­жде­лен­ная

(л. 15)

и Пре­крас­ная Неве­сто Духа Свя­та­го, радуй­ся, Покро­ви­тел­ни­це хри­сто­име­ни­тых людей Тво­их.       

Седа­лен, глас 3.

Сии людие уст­на­ми чтут Мя, серд­це же их дале­че отсто­ит от Мене, рече ино­гда Гос­подь Все­дер­жи­тель ко иуде­ем, един внеш­ний вид бла­го­че­стия явля­ю­щым. Но да и мы не туюж­де с ними часть и осуж­де­ние вос­при­и­мем, бра­тие, вся­че­ски блю­дем­ся дел, подоб­ных лице­ме­рию иудей­ско­му. Сего ради празд­ну­ю­ще и все­чест­ный сей празд­ник, да не явим­ся извне точию бла­го­го­вей­ны, внутрь же уду зли и нече­сти­вии пред Испы­ту­ю­щим серд­ца и утро­бы; в про­сто­те серд­ца покло­ним­ся Ему, яко­же Сам рече, духом и истин­ною, да тако будем под­ра­жа­те­ли Пре­свя­той Деве, в Ней­же не глас точию, но паче душа вели­ча­ше Гос­по­да и дух радо­ва­ше­ся о Бозе, Спа­се Сво­ем.

Сла­ва и ныне:

Покро­ва Тво­е­го Боже­ствен­на­го, Пре­чи­стая Бого­ро­ди­це Вла­ды­чи­це, да не от’и­ме­ши от рабов Тво­их, молят Тя угод­ни­ки Сына Тво­е­го: вели­ко­му­че­ник Фео­дор Стра­ти­лат и пре­по­доб­нии чудо­твор­цы, стра­ны сея костром­ския и галиц­кия заступ­ни­цы, ихже моле­ние при­и­ми и поми­луй нас.

Песнь 4. Ирмос:

Седяй во сла­ве:

(л. 15 об.)

Седяй одес­ную Пре­сто­ла вели­че­ствия на высо­ких, сниз­шел еси к дол­ней­шим стра­нам зем­ли и, все­ли­вся во чре­во сми­ре­но­муд­рыя Мате­ре Девы, явил еси миро­ви, яко Ты при­зи­ра­е­ши на сми­ре­ние рабов Тво­их и дае­ши им бла­го­дать Твою, еяже да и мы спо­до­бим­ся, даруй нам быти рев­ни­те­ли сми­ре­но­муд­рыя Тво­ея Мате­ре.

Седяй на рамех Херу­вим и Сера­фим, бла­го­во­лил еси пло­тию седе­ти на об’я­ти­ях Чистей­шия Отро­ко­ви­цы, да сим пока­же­ши нам, яко Ты, Свя­те свя­тых, оби­та­е­ши в серд­цах еди­ных люби­те­лей чисто­ты и цело­муд­рия, его­же рачи­те­ли и нас пока­жи молит­ва­ми рожд­шия Тя.

Седя­ще­му во сла­ве на Пре­сто­ле Боже­ства спо­до­би­ла­ся еси Матерь быти, ради изящ­ней­шия чисто­ты и сми­ре­но­муд­рия, ихже люби­те­ли и нас пока­жи молит­ва­ми Тво­и­ми, да и мы спо­до­бим­ся части, уго­то­ван­ной рачи­те­лем чисто­ты и сми­ре­но­муд­рия Тво­е­го.

Седе­ти во сла­ве Сына Тво­е­го спо­до­бив­ша­я­ся, Пре­не­по­роч­ная Дево, не пре­стай моля­щи бла­гость Его, да и мы, взи­ра­ю­ще на образ свя­тыя жиз­ни Тво­ея и оно­му нашим жител­ством сооб­ра­зу­ю­ще­ся, тояж­де сла­вы на Небе­сех будем при­част­ни­цы.

Ин. Ирмос: Ты моя кре­пость, Гос­по­ди:

Гора еси вели­кая и пре­слав­ная Бого­ро­ди­це, гора Гос­под­ня явствен­ная, пре­воз­шед­шая и пре­воз­вы­сив­ша­я­ся

(л. 16)

паче всех хол­мов и гор, чело­ве­че­ския гла­го­лю и ангел­ския высо­ты, гора туч­ная и усы­рен­ная, Юже Бог освя­ти и жити в Ней бла­го­во­ли, Ты царем утвер­жде­ние и свя­ти­те­лем похва­ла, хри­сти­а­ном же покров и спа­се­ние.

Ста­нем бла­го­го­вей­но в хра­ме Бого­ма­те­ре, все вер­ных мно­же­ство, мыс­ленне взем­ше­ся под сень кри­лу Боже­ствен­ныя мило­сти Ея, видя­ще силу и сла­ву Ея, от све­то­зар­на­го зра­ка Ея сия­ю­щую; и общий лик состав­л­ше, умил­но к Ней возо­пи­им: не забу­ди, о Гос­по­же Цари­це, греш­ных рабов Тво­их молит­вы, при­но­си­мыя Тебе.

Сла­ва: Радость неиз­ре­чен­ную Тво­ею все­свя­тою ико­ною даро­ва­ла еси досто­я­нию Тво­е­му, Все­ми­ло­сти­вая Вла­ды­чи­це, тем, пред­сто­я­ще все­чест­но­му сему Боже­ствен­ных даров сокро­ви­щу, умил­но молим Тя: Бого­ро­ди­тел­ни­це Марие Пре­п­ро­слав­лен­ная, уми­ло­сти­ви Сына Тво­е­го спа­сти душы наша, Тебе бо еди­ну надеж­ду има­мы, раби Твои.

И ныне: Радуй­ся, Прис­но­де­во Марие Слад­чай­шая, радуй­ся, вме­сти­ли­ще про­стран­ное и пре­вы­со­чай­шее Небо Бога Сло­ва, радуй­ся, раю живо­нос­ный, бла­го­уха­ния Боже­ствен­на­го вся­че­ская испол­нив­шая, радуй­ся, пре­воз­вы­сив­ша­я­ся паче гор­них умов и близ Бога сущи; радуй­ся, кре­пость досто­я­нию тво­е­му дару­ю­щая и бла­го­слов­ля­ю­щая люди Своя миром.

(л. 16 об.)

Песнь 5. Ирмос:

Ужа­со­ша­ся вся­че­ская: 

Ужа­са­ху­ся и сму­ща­ху­ся костро­мстии жите­лие, мнев­ше зна­ме­ние Тво­е­го о них про­мыс­ла, ико­ну Мате­ре Тво­ея, во пла­ме­ни сго­рев­шу; но сие сму­ще­ние пре­ме­нил еси в радость, Гос­по­ди, пока­зав им абие образ сей, от огня и пепе­ла невре­дим. Сице да и мы, во обу­ре­ва­ю­щих нас иску­ше­ни­ях и напа­стех, прис­но раду­ем­ся о Тво­ем, еже о нас бла­го­во­ле­нии, молим Тя, Чело­ве­ко­люб­че.

Ужа­со­ша­ся ино­гда пол­ки нашед­ших на град Костро­му сопо­ста­тов, егда от вооб­ра­же­ния зра­ка лица Тво­е­го, Гос­по­ди, и Пре­свя­тыя Тво­ея Мате­ре пустил еси на них стре­лы мол­ни­и­ны; но сей ужас да вло­жи­ши в серд­ца и всех, стре­мя­щих­ся рато­бор­ство­ва­ти досто­я­ние Твое, молим Тя с Хода­та­и­цею наше­го избав­ле­ния.

Ужа­се­ся вели­кий князь костром­ский, узрев чуд­ную ико­ну Твою, Бого­ро­ди­тел­ни­це, в пусте месте сто­я­щу; тем­же, со мно­гим бла­го­го­ве­ни­ем при­сту­пив к ней, мыс­ля­ше взя­ти ю; но, воз­бра­нен неви­ди­мою Тво­ею силою, научи­ся не при­ка­са­ти­ся ко свя­тыне не свя­щен­ны­ми рука­ми; еже да и мы прис­но сохра­ня­ем, сотво­ри и нас бла­го­го­ве­я­ти ко вся­кой свя­тыне.

Ужас­ни и скорб­ни быв­ше жите­лие Город­ца, узрев­ше ико­ну Твою, Бого­ма­ти, пре­не­сен­ну во град

(л. 17)

Костро­му: мня­ху бо себе сим пре­не­се­ни­ем лишен­ных быти Тво­е­го о них Матер­ня­го бла­го­во­ле­ния; но да не и мы, тако­вою же ино­гда скор­бию об’я­ти, будем лише­ни зна­ме­ний Тво­е­го покро­ви­тел­ства, не пре­стай, Вла­ды­чи­це, пре­бы­ва­ю­щи с нами Тво­ею мило­стию.

Чудотворная Феодоровская икона Божией Матери